موضوع: "بدون موضوع"

تسلیت

>>>>>>>>>

نفرین بر آن محرم نامحرم

که زهر جفا را نه در جام تو که در کام ما ريخت

آه ! اي خورشيد عشق

اي مولاي جوان من

چه زود غروب کردي !

 شهادت امام جواد ( علیه السلام ) بر تمام مسلمانان تسلیت باد

امام جواد

#میلادحضرت_فاطمه_معصومه(سلام الله علیها)

اینجا تکه ای از بهشته???

?آیتی از خداست معصومه ?لطف بی انتهاست، معصومه ?جلوه ای از جمال قرآنی ?چهره ای حق نماست، معصومه ?میلاد حضرت معصومه (س) و روز دحتر مبااااااارک باد.

گریهِ کنِ حسین با من برادر است...

امشب شب شهادت صادق آل‌ محمد(صلی الله علیه و آله) است ،،، شبی که خورشید مدینه دانش، چهره فروزانِ اهل بیت (علیهم السلام) و وارثِ علومِ رسالت در ظلمتکده دورانِ منصور، به خونِ دل ? نشست… شعیان شهادت امام صادق(علیه السلام) تسلیت باد

 

.

خدمت به پدر...

?? آب مروارید چشم پدر…

آیت الله خامنه ای از سال ١٣٣٧ تا ١٣٤٣ در حوزه علمیه قم به؛ تحصیلات عالی در فقه و اصول و فلسفه، مشغول شدند و از محضر بزرگان چون مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، امام خمینی، شیخ مرتضی حائری یزدی وعلـّامه طباطبائی استفاده کردند. در سال ١٣٤٣، از مکاتباتی که رهبر انقلاب با پدرشان داشتند، متوجّه شدند که یک چشم پدر به علت «آب مروارید» نابینا شده است، بسیار غمگین شدند و بین ماندن در قم و ادامه تحصیل در حوزه عظیم آن و رفتن به مشهد و مواظبت از پدر در تردید ماندند. آیت الله خامنه ای به این نتیجـه رسیدند که به خاطر خدا از قــم به مشهد هجرت کنند واز پدرشان مواظبت نمایند. ایشان در این مـورد می گویند:
«به مشهد رفتم و خدای متعال توفیقات زیادی به ما داد. به هر حال به دنبال کار و وظیفه خود رفتم. اگر بنده در زندگی توفیقی داشتم، اعتقادم این است که ناشی از همان بّری «نیکی» است که به پدر، بلکه به پدر و مادر انجام داده ام». آیت الله خامنه ای بر سر این دو راهی، راه درست را انتخاب کردند. بعضی از اساتید و آشنایان افسوس می خوردند که چرا ایشان به این زودی حوزه علمیه قم را ترک کردند، اگر می ماندند در آینده چنین و چنان می شدند!… امّا آینده نشان داد که انتخاب ایشان درست بوده و دست تقدیر الهی برای ایشان سر نوشتی دیگر و بهتر و والاتر از محاسبات آنان، رقم زده بود. آیا کسی تصّور می کرد که در آن روز جوان عالم پراستعداد ٢٥ ساله، که برای رضای خداوند و خدمت به پدر و مادرش از قم به مشهد می رفت، ٢٥ سال بعد، به مقام والای ولایت امر مسلمین خواهد رسید؟! ایشان در مشهد از ادامه درس دست برنداشتند و جز ایام تعطیل یا مبازره و زندان و مسافرت، به طور رسمی تحصیلات فقهی و اصول خود را تا سال ١٣٤٧ در محضر اساتید بزرگ حوزه مشهد بویژه آیت الله میلانی ادامه دادند. همچنین ازسال ١٣٤٣ که در مشهد ماندگار شدند در کنار تحصیل و مراقبت از پدر پیر و بیمار، به تدریس کتب فقه و اصول و معارف دینی به طلـّاب جوان و دانشجویان نیز می پرداختند.

ماه بخشش

چشمه چشمه نور می روید و آسمان در آسمان اجابت گسترده می شود .

او که بخواهد همه چیز شدنی است حتی پروانه شدن . حتی شکفته شدن یک غنچه و پاک شدن یک آلوده  … و اینک  آن آلوده  منم .

 آلوده ای که از زشتی ها به تنگ آمده است .

 روسیاهی که جرات نگاه کردن به آسمان ندارد … .

ماه رمضان

 

 

بر گرفته شده از مجری وب www.mojriweb.blog.ir

1 2